Fiskeredskap i mer enn 50 år!
Frakt fra kun kr 149,-
Rask levering!
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,00
Fiskeredskap i mer enn 50 år! | Frakt fra kun kr 149,- | Rask levering!
Blogg

Frøystad

Ei bedrift i endring

 

Vi opererer i et marked med gode konkurrenter, samt kvalitetsbevisste og årvåkne kunder og i en slik situasjon er konkurransekraft avgjørende.

Basert på konkurransesituasjonen er digitalisering en viktig faktor, i tillegg til vårt kontinuerlige fokus på kvalitet og produktutvikling. Digitalisering gir også en brukeropplevelse som er mer strømlinjeformet og setter fart på samspillet mellom ansatte, leverandører og kunder.

Frøystad skal utvikle og levere produkter og tjenester som øker kundens evne til å skape verdier.

 

Digitalisering

Frøystad AS har de siste årene vokst til å bli en internasjonal bedrift. Frøystad har i dag avdelinger i Fosnavåg, Rørvik, Finnsnes, Honningsvåg og Saldus i Latvia. Dette har medført behov for modernisering gjennom digitalisering av våre systemer, prosesser og rutiner.

 

Vi valgte å gå for ett nytt ERP system, Dynamics 365 Business Central (BC) fra Microsoft. BC gir oss god oversikt over varebeholdning, kunder, leverandører, salg og innkjøp for hele konsernet. Systemet gjør at vi kan jobbe mer effektivt, våre ansatte har fått mer spennende og interessante arbeidsoppgaver og det har gitt Frøystad muligheten til videre vekst.

 

 

 

Profilering og merkevarebygging

Som en del av Frøystad AS sin vekststrategi har vi satt særlig fokus på profilering, markedsføring og nettbutikk.

 

 

 

 

Netthandel er kommet for å bli og vi ønsker å være ledende på brukerfunksjonalitet.

 

Med stor vekt på profilering, markedsføring og nettsalg ønsker vi å gjøre FRØYSTAD sine produkter og tjenester synligere og tilgjengelige.

 

I tillegg til merkenavnet FRØYSTAD, lanserte vi i september 2020, et nytt merkevarenavn,  WESTVIKING. Eksempler på Westvikingprodukter er hobbyteine, hummertang, teinetau og kveiteline. Flere produkter er under utvikling.

 

Frøystad sine merkevarer produseres i Østen av leverandører som vi har et langvarig og godt forhold til.

 

Service og relasjoner

Frøystad har stort fokus på å yte god service og ha god relasjon til våre kunder og interessenter. Det er f.eks. viktig med tilbakemeldinger fra vår kunder.

Med dette som bakgrunn sender vi et par ganger i året ut en kundeundersøkelse.

 

Fra kundeundersøkelsene får vi signal om

hva vi bør forbedre oss på internt og hva vi

som bedrift kan arbeide med for å tilby enda bedre service og produkter til våre kunder.

 

Vi tar med oss alle tilbakemeldinger fra våre kunder i vårt arbeid med å bli enda bedre. Vi setter stor pris på alle som tar seg tid til å svare på undersøkelsene.

 

 

Frøystad ønsker å møte sine kunder og andre interessenter på ulike arenaer. Vi er derfor aktive deltagere på messer som Nor Fishing i Trondheim, Lofotfishing i Kabelvåg og BlueFish i Ålesund.

 

Frøystad ønsker å møte sine kunder og andre interessenter på ulike arenaer. Vi er derfor aktive deltagere på messer som Nor Fishing i Trondheim, Lofotfishing i Kabelvåg og BlueFish i Ålesund.

 

Til BlueFish 2022 fikk vi produsert en helt ny og selvdesignet stand som understreker satsingen vi har hatt på profilering og merkevarebygging. I løpet av messedagene møtte vi mange av våre kunder, interessenter og konkurrenter.

 

 

Det var svært gledelig når vår stand ble kåret til beste stand 2022!

En hyggelig bekreftelse på at vår innsats blir lagt merke til og satt

pris på.

 

 

 

Juryens begrunnelse: «med ny stand som viser bedriftens produkter og bredden i sortimentet, samt er rikelig bemannet med hyggelig personale fra Nord til Sør. Disse tar imot besøkende og bruker messen som en god arena for gamle og nye relasjoner. Bedriften er også 50 år i 2022»

 

Gode systemer gir oss god oversikt og gjør oss mer effektive. Profilering og markedsføring gjør oss synligere og mer tilgjengelig. Tilbakemeldinger fra våre kunder skal hjelpe både oss og våre produkter i riktig retning.

 

Endring er fremgang – Stillstand er tilbakegang